Pobune, Derviš Sušić

"Pomicao se strašan trenutak, kad čovjekov um više ne pita zašto se ko bije, nego se zvjerinje u ljudskom obliku bije da preživi. A sile - zametnice pokolja - mirno prate ovo svoje poslovanje i smišljaju sljedeće."   

"Ja s podsmijehom nisam smio ići daleko. Bio je preosjetljiv. Nikad, ni u najžešćoj svađi, nisam ga uvrijedio."

"Bez nje bih lakše podnio dronjke, nemoć, glup izgled. Pa i to što nazivaju stidom javi se samo katkad, pa opet zgasne u glibaji bolne otupjelovsti."

"Miris pečena mesa zgrči mi utrobu."

"Izvučem mrcinu na sokak i jednim zamahom odsiječem mu desnu ruku do iznad lakta. Ne htjedoh, vala, glavu, ima čovjek djecu, a za ruku je nešto lakše.."

"Duga blaga ljeta, mir dubrava i pjesme žetelaca, mrsni praznici i vedre hajke na divljač po Konjuhu navukoše na moje ožiljke rumenu kožicu ozdravljenja."

"Slova i znakove nisu izmislili mudri sebi za zabavu. Pismo ubrzava poznanstva, širi krug prijatelja, brani od lukavog i od zaborava i hrani onog ko je gladan blizine drugih."

"Liječio sam je mehlemom sačinjenim od jedne desetine umijeća i devet desetina ljubavi."

"Prevrne se gola meni na prsa, gricka me, štipka, liže, draška, izaziva i mami da se s njom opet strmoglavim u obijest i pomami."
>>Detaljna analiza djela Pobune

Popularni postovi s ovog bloga

Stranac, Albert Camus

Ep o Gilgamešu

Evgenije Onjegin, Aleksandar Sergejevič Puškin