Ep o Gilgamešu

"Gilgameš, pobjedonosni junak,
sagradio je zid oko Uruka.
Visoko kao brijeg diže se hram
u utvrđenom gradu.
Čvrsto, kao od tuča, leži nasuti temelj.
Pod zaštitom uzvišene kuće,
u kojoj prebiva bog neba...."

"Samo jedna trećina Gilgameša je čovjek,
a dvije trećine big.
S divljenjem i strahinm
gledaju građani njegov lik,
po ljepoti i snazi
nikada mu nisu vidjeli ravnog.
Lava tjera iz svoj skloništa,
hvata ga za bradu i probada.
Divljeg bika lovi brzinom
i snagom svog lika.

Njegova riječ i govor u gradu su takon.
Sinu je važnija kraljeva volja
nego očeva želja..."

"Za njega, jakoga, divnoga mudroga,
moraju da rade mlađi i stari,
moćni i neznatni..."

"..objaviću usred Uruka:
"I ja sam silan!"
Tako ću ući i promjeniti sudbinu.
Rodio sam se u stepi,
snaga je u mojim udovima!
Sopstvenim ćeš očima gledati šta ja činim.
Ja znam kako će se sve dogoditi."

"Pogledaj prijatelja kojega si prihvatio,
kojemu se srce tvoje obradovalo,
njega žderu crvni kao staro odijelo.
Enkidu, prijatelj,
koga je tvoja ruka dodirivala,
postao je blata zemlje,
pun je prašine,
potonuo je u prah,
prah je postao"
  
>>Ep o Gilgamešu detaljna analiza

Popularni postovi s ovog bloga

Stranac, Albert Camus

Evgenije Onjegin, Aleksandar Sergejevič Puškin